Leverans & retur

 

1. ALLMÄNNA UPPGIFTER

Zanca & Sonne ApS

Meterbuen 18A

2740 Skovlunde

TLF: +4544 6161 28

CVR: 28122349

 

2. BETALNING


Zanca & Sonne ApS tar emot online betalningar med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, ViaBill, Visa Electron, Maestro, JBC, American Express, Paypal och ApplePay.


Betalningen kommer dras från ditt konto först när den fysiska varan skickas eller den virtuella produkten upprättas, om inte annat är avtalat eller framgår av din order.


Alla belopp på hemsidan är inklusive moms.
Hemsidan använder följande valutor för prissättning:
Denmark - Kroner (DKK), Sverige - Kronor (SEK)


Zanca & Sonne ApS använder sig av en säker betalningsserver som krypterar alla uppgifter med SSL-certifikat, vilket innebär att din data är säker och inte kan läsas av utomstående.


Zanca & Sonne ApS egen hemsida använder likaså kryptering med SSL protokoll.

 

3. LEVERANS


Leveranstiden för din order är 1-5 vardagar. OBS: Vid lagerrensning, rea m.m. kan det tillkomma upp till 5 extra vardagar längre leveranstid. 

En förbeställning skickas senast samma vecka som anges i produktbeskrivningen under varan. Det tas förbehåll vid försenade försändelser av förbeställningar.


Zanca & Sonne ApS skickar varor med följande: GLS - Privat, GLS - Postombud
Du kan välja att få hemleverans för 49 dkk, och GLS levererar mellan kl. 08:00-16:00.

Du kan också välja att få leverans till GLS postombud för 19 dkk, och du kommer då motta ett SMS, när paketet kan hämtas. 

Du får alltid ett spårningsnummer så att du kan följa ditt paket från vårt lager hem till dig.

Beställer du för mer än 399 dkk, får du gratis leverans till postombud. 

Det tas förbehåll för tryckfel, lagerstyrningsfel och prisändringar.

 


4. ÅNGERRÄTT


Du har 14 dagars returrätt på varor köpta på hemsidan, om inte annat är avtalat eller framgår av din beställning.


Perioden om 14 dagar startar den dagen som din order levereras. 


Ångrat köp ska meddelas till oss senast 14 dagar efter leverans, och vara oss till handa senast 14 dagar efter att vi har informerat dig om nyttjandet av ångerrätten. 


Vid ångrat köp ska du maila oss på: mail@zancasonne.dk. I meddelandet ska det tydligt framgå att du vill göra en retur.

Du kan inte ångra dig genom att låta bli att ta emot eller hämta paketet - då tar vi en avgift på 49 dkk och drar in din order.

Retur- och ångerrätten om 14 dagar förfaller om varorna är använda! Det innebär att du gärna får packa upp varorna och pröva dem, men så fort du använder dem finns det inte längre möjlighet att returnera dem!

 

5. RETUR

Du ska returnera din order till oss senast 14 dagar efter att du har mottagit ditt köp.

Eventuella returkostnader bekostar du själv, men du kan enkelt köpa en retursedel för 125 SEK. här: https://www.gls-returns.com/#/m/retur 

OBS! Är det frågan om reklamation? Läs mer under punkt 8 (reklamation).

Vid retur är du ansvarig för att varan är varsamt och ordentligt förpackad, samt att paketet kommer fram till oss.

Paketet ska skickas till vår adress. Vi hämtar inte paket som har levererats till postombud.

Paketet ska returneras till:

Zanca Sonne

Meterbuen 18

DK-2740 Skovlunde

Det är också möjligt att returnera din online beställning i vår fysiska butik måndag-fredag. Om du vill ha en återbetalning istället för tillgodokvitto, behandlas återbetalningen inom 5 dagar, dvs. inte direkt i butiken. 

Vi behandlar din retur så fort som möjligt efter att vi har mottagit paketet - det kan ta 1-5 vardagar från att vi mottagit paketet. Ved rea, lagerrensning osv., kan det tillkomma ytterligare 5 vardagar.
Du mottar ett mejl när din retur är färdigbehandlad.

 

6. BYTE AV VAROR

Vid byte ombeds du skriva på din ordersedel vilken vara som du vill byta mot. Ange namn, färg och storlek. 
Varan ska ha exakt samma pris eller vara billigare för att vi ska kunna göra ett byte. 

OBS! Det tas förbehåll för utsålda varor. Om vi inte kan göra ett byte till din önskade vara, kommer du att erhålla full återbetalning.

 

 7. VARANS SKICK VID RETUR

Du ansvarar för den värdeminskning som orsakas varan på grund av oaktsam hantering eller annan hantering av varan än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Detta innebär att du får prova varan på samma sätt som om du handlade i en fysisk butik.


Om varan är provad på ett sätt som avviker från vad som anges ovan, betraktas varan som använd och av minskat värde. Detta innebär att du, vid ångrat köp, får en mindre del eller inget av köpeskillingen tillbaka. Det är upp till Zanca & Sonne ApS att värdera varans skick.

 

8. REKLAMATION

Du har 2 års reklamationsrätt på produkter i enlighet med den danska köplagen. Reklamationsrätten gäller för alla fel i material och fabrikation.

Detta innebär att du antingen kan byta varan, få pengarna i retur eller få prisreduktion, beroende på den enskilda situationen. Det är självklart ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Om båda parterna enas om en prisreduktion, bortfaller rätten till reklamation, detta gäller även om det gäller en ny del av produkten.

Skulle du som användare välja att reparera produkten, utan att först ha avtalat det med oss, bortfaller din reklamationsrätt.  

VIKTIGT - Du ska reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. Reklamationen görs till mail@zancasonne.dk eller per telefon. 

Är reklamationen berättigad, återbetalar vi givetvis dina fraktkostnader till fullo om du köper en returetikett från oss. Om du returnerar på annat sätt, återbetalar vi upp till 35 kr under förutsättning att du skickar in portokvitto. 

 

9. ÅTERBETALNING AV KÖPESKILLINGEN

Vi återbetalar alltid till samma konto som användes vid köpet:

- Har du betalat med kreditkort, kan det ta 1-3 vardagar tills pengarna är på ditt konto.

- Har du betalat med mastercard kan det ta upp till 30 dagar.

- Har du betalat med Viabill, sätts pengarna in på ditt Viabill konto. 

- Har du betalat via Klarna, kommer din faktura att justeras eller makuleras.

- Har du betalat med presentkort, blir pengarna satta på ditt presentkort igen. 

- Har du betalat med Mobilepay, återförs pengarna till det kort som är kopplat till ditt Mobilepay-nummer.

 

10. REGLER I DEN FYSISKA BUTIKEN

Alla varor som köps i den fysiska butiken kan bytas till en annan vara i upp till 8 dagar efter köpet. Du kan inte få pengarna tillbaka, men du kan få ett tillgodokvitto.

Önskar man att byta eller reklamera en vara som köpts i butiken, behöver man göra detta fysiskt under butikens öppettider. 

Du kan också byta varor som har köpts på hemsidan, i den fysiska butiken - här gäller 14 dagars returrätt. 

Vi lägger kläder åt sidan i upp till 24 timmar under öppettider (om vi lägger ett plagg åt sidan till dig på en fredag, måste plagget hämtas senast på måndagen efter. Om ett plagg läggs åt sidan en onsdag, måste plagget hämtas senast på torsdagen.).

Butikens öppettider är måndag-fredag kl. 9-16 och lördag kl. 9-15.

 

11. REA

Vid erbjudanden och rea är det 14 dagars ångerrätt.

Rean gäller inte retroaktivt. D.v.s. om du köper en vara som därefter blir rabatterad, kan du inte få varan för reapriset.
Du har dock alltid rätt att returnera en oanvänd vara och köpa den på nytt, och därigenom få del av rabatten. 

 

12. PRESENTKORT

Vid köp av presentkort, gäller de generella handelsvillkoren. Dessutom gäller även dessa villkor:

- Köp av presentkort kan inte kombineras med rabatter eller andra erbjudanden. Det innebär att om vi har 20% rabatt på hemsidan, kan du inte få 20% rea på ett presentkort.

- Om saldot på ditt digitala presentkort inte är tillräckligt för att täcka kostnaden för din order, krävs ytterligare en betalning för att slutföra köpet.

- Presentkort kan användas flera gånger, om saldot inte är slut. 

- Presentkort som köps i butiken kan bara användas i butiken. Om mottagaren vill använda det på hemsidan ska kundservice kontaktas på mail@zancasonne.dk

- Om du betalar med presentkort vid en beställning som du därefter returnerar, kommer pengarna att återföras till ditt presentkort igen. 

- Presentkort kan inte inlösas mot kontanter i butiken.