FAQ - Leverans, retur & reklamation

Denna FAQ är en kort översikt. För fullständig information hänvisar vi till våra handelsvillkor.

 

Hur snabbt levererar ni?


Leveranstid är 1–5 vardagar.

Vid rea/lagersutförsäljning kan leveransen ta upp till 5 extra vardagar.

Förhandsbeställningar skickas under den vecka som anges på produkten.

 

Vad kostar leverans?


GLS Pakkobox: 39 SEK (gratis vid köp över 599 SEK)

 

Kan jag returnera en vara?


Ja, du har 14 dagars full returrätt från den dag du mottar varan.

Varan ska vara oanvänd och i samma skick som vid mottagandet.

Outhämtade eller nekade paket debiteras med en avgift på 140 SEK.

 

Hur skickar jag retur?


Du kan köpa en GLS-returetikett via oss (125 kr), som är försäkrad.

Returpaket ska skickas direkt till vår adress (inte till pakkobox).

Kom ihåg att bifoga följesedeln.

Behandlingen tar normalt 1–5 vardagar, upp till 5 extra vid rea.

 

Kan jag byta en vara?


Nej, vi gör inga direkta byten.

Lägg en ny beställning och returnera den oönskade varan inom returtiden.

 

Hur fungerar reklamation?


Du har 2 års reklamationsrätt enligt köplagen.

Gäller vid fel i material eller tillverkning, inte slitage eller felaktig användning.

Kontakta oss så snart som möjligt via e-post eller telefon.

Om reklamationen är berättigad ersätter vi fraktkostnader (upp till 50 SEK om du inte använder vår returetikett).