Handelsvillkor

 

1. ALLMÄNNA UPPGIFTER

Zanca & Sonne ApS

Meterbuen 18A

2740 Skovlunde

TLF: +4544 6161 28

CVR: 28122349

 

2. BETALNING


Zanca & Sonne ApS tar emot online betalningar med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, ViaBill, Visa Electron, Maestro, JBC, American Express, Paypal och ApplePay.
*OBS! Vi tar inte emot betalningar via PayPal vid köp av förbeställningar.


Betalningen kommer dras från ditt konto först när den fysiska varan skickas eller den virtuella produkten upprättas, om inte annat är avtalat eller framgår av din order.


Alla belopp på hemsidan är inklusive moms.
Hemsidan använder följande valutor för prissättning:
Denmark - Kroner (DKK), Sverige - Kronor (SEK)


Zanca & Sonne ApS använder sig av en säker betalningsserver som krypterar alla uppgifter med SSL-certifikat, vilket innebär att din data är säker och inte kan läsas av utomstående.


Zanca & Sonne ApS egen hemsida använder likaså kryptering med SSL protokoll.

 

3. LEVERANS


Leveranstiden för din order är 1-5 vardagar. OBS: Vid lagerrensning, rea m.m. kan det tillkomma upp till 5 extra vardagar längre leveranstid. 

En förbeställning skickas senast samma vecka som anges i produktbeskrivningen under varan. Det tas förbehåll vid försenade försändelser av förbeställningar.


Zanca & Sonne ApS skickar varor med följande:GLS - Postombud
Du kan få leverans till GLS postombud för 59 SEK, och du kommer då motta ett SMS, när paketet kan hämtas. 

Du får alltid ett spårningsnummer så att du kan följa ditt paket från vårt lager hem till dig.

Beställer du för mer än 599 SEK, får du gratis leverans till postombud. 

Det tas förbehåll för tryckfel, lagerstyrningsfel och prisändringar.

 


4. ÅNGERRÄTT


Du har 14 dagars returrätt på varor köpta på hemsidan, om inte annat är avtalat eller framgår av din beställning.

Perioden om 14 dagar startar den dagen som din order levereras. 


Vid ångrat köp ska du maila oss på: mail@zancasonne.dk. I meddelandet ska det tydligt framgå att du vill göra en retur.

Du kan inte ångra dig genom att låta bli att ta emot eller hämta paketet - då tar vi en avgift på 140 SEK och drar in din order. Vill du få din beställning skickad på nytt kostar det en avgift på 140 SEK.

Retur- och ångerrätten om 14 dagar förfaller om varorna är använda! Det innebär att du gärna får packa upp varorna och pröva dem, men så fort du använder dem finns det inte längre möjlighet att returnera dem!

 

5. RETUR

Du måste alltid kontakta oss innan en retur, genom att skriva ett mail till mail@zancasonne.dk. Eventuella returkostnader bekostar du själv, men du kan enkelt köpa en retursedel för 125 SEK. Ditt paket är alltid försäkrat när du köper din retursedel genom oss.

Du ska returnera din order till oss senast 14 dagar efter att du har mottagit ditt köp. Följesedeln måste alltid bifogas när du returnerar ditt paket till Zanca Sonne.

OBS! Är det frågan om reklamation? Läs mer under punkt 8 (reklamation).

Vid retur är du ansvarig för att varan är varsamt och ordentligt förpackad, samt att paketet kommer fram till oss.

Paketet ska skickas till vår adress. Vi hämtar inte paket som har levererats till postombud.

Paketet ska returneras till:

Zanca Sonne

Meterbuen 18

DK-2740 Skovlunde

Det är också möjligt att returnera din online beställning i vår fysiska butik måndag-fredag. Om du vill ha en återbetalning istället för tillgodokvitto, behandlas återbetalningen inom 5 dagar, dvs. inte direkt i butiken. 

Vi behandlar din retur så fort som möjligt efter att vi har mottagit paketet - det kan ta 1-5 vardagar från att vi mottagit paketet. Ved rea, lagerrensning osv., kan det tillkomma ytterligare 5 vardagar.
Du mottar ett mejl när din retur är färdigbehandlad.

 

6. BYTE AV VAROR

Vid byte mot annan storlek, färg eller vara måste du lägga en ny beställing med den vara du vill ha istället. På så sätt säkerställer du att varan är din. 
Skicka tillbaka den oönskade varen till oss senast 14 dagar efter att du mottagit ditt köp. 

 

 7. VARANS SKICK VID RETUR

 

Du får prova varan på samma sätt som om du hade handlat den i en fysisk butik. Om varan prövas eller nyttjas utöver det som är sedvanligt vid provning i butik, betraktas den som använd och av minskat värde. Detta innebär att du vid ångrat köp, inte kan få återbetalning av erlagd köpeskilling. Det är upp till Zanca & Sonne Aps att värdera varans skick. 

 

8. REKLAMATION

Du har 2 års reklamationsrätt på produkter i enlighet med den danska köplagen.

Reklamationsrätten gäller för alla fel i material och fabrikation. 

Detta innebär att du antingen kan byta varan, få pengarna i retur eller få prisreduktion, beroende på den enskilda situationen. Det är självklart ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Om båda parterna enas om en prisreduktion, bortfaller rätten till reklamation, detta gäller även om det gäller en ny del av produkten.

Skulle du som användare välja att reparera produkten, utan att först ha avtalat det med oss, bortfaller din reklamationsrätt.  

VIKTIGT - Du ska reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. Reklamationen görs till mail@zancasonne.dk eller per telefon. 

Är reklamationen berättigad, återbetalar vi givetvis dina fraktkostnader till fullo om du köper en returetikett från oss. Om du returnerar på annat sätt, återbetalar vi upp till 35 kr under förutsättning att du skickar in portokvitto. 

 

9. ÅTERBETALNING AV KÖPESKILLINGEN

Vi återbetalar alltid till samma konto som användes vid köpet:

- Har du betalat med kreditkort, kan det ta 1-3 vardagar tills pengarna är på ditt konto.

- Har du betalat med mastercard kan det ta upp till 30 dagar.

- Har du betalat med Viabill, sätts pengarna in på ditt Viabill konto. 

- Har du betalat via Klarna, kommer din faktura att justeras eller makuleras.

- Har du betalat med presentkort, blir pengarna satta på ditt presentkort igen. 

- Har du betalat med Mobilepay, återförs pengarna till det kort som är kopplat till ditt Mobilepay-nummer.

 

10. REGLER I DEN FYSISKA BUTIKEN

Alla varor som köps i den fysiska butiken kan bytas till en annan vara i upp till 8 dagar efter köpet. Du kan inte få pengarna tillbaka, men du kan få ett tillgodokvitto.

Önskar man att byta eller reklamera en vara som köpts i butiken, behöver man göra detta fysiskt under butikens öppettider. 

Du kan också byta varor som har köpts på hemsidan, i den fysiska butiken - här gäller 14 dagars returrätt. 

Vi lägger kläder åt sidan i upp till 24 timmar under öppettider (om vi lägger ett plagg åt sidan till dig på en fredag, måste plagget hämtas senast på måndagen efter. Om ett plagg läggs åt sidan en onsdag, måste plagget hämtas senast på torsdagen.).

Butikens öppettider är måndag & onsdag kl. 9-18, tisdag, torsdag & fredag kl. 9-16 och lördag kl. 10-14.

 

11. REA

Vid erbjudanden och rea är det 14 dagars ångerrätt.

Rean gäller inte retroaktivt. D.v.s. om du köper en vara som därefter blir rabatterad, kan du inte få varan för reapriset.
Du har dock alltid rätt att returnera en oanvänd vara och köpa den på nytt, och därigenom få del av rabatten. 

Varuköp på JA-TAK erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter. 

 

12. F¨ORBEST¨ALLNING AV VAROR

Observera att varor som är tillgängliga för förbställning inte finns i lager vid köptillfällning anger vi förväntad leveranstid på produktsidan. Du kan förvänta dog leverans inom 1-5 arbejdsdagar efter att vi mottagit varan på vårt lager. Du kommer att få ett mejl så snart varan skickats från vårt lager. 

Om lagervaror beställs tillsammans med en förbeställningsvarer skickas lagervarorna direkt. 

Observera att vi inte accepterar betalning med PayPal vid köp av förbeställda varor. 

 

13. PRESENTKORT

Vid köp av presentkort, gäller de generella handelsvillkoren. Dessutom gäller även dessa villkor:

- Köp av presentkort kan inte kombineras med rabatter eller andra erbjudanden. Det innebär att om vi har 20% rabatt på hemsidan, kan du inte få 20% rea på ett presentkort.

- Om saldot på ditt digitala presentkort inte är tillräckligt för att täcka kostnaden för din order, krävs ytterligare en betalning för att slutföra köpet.

- Presentkort kan användas flera gånger, om saldot inte är slut. 

- Presentkort som köps i butiken kan bara användas i butiken. Om mottagaren vill använda det på hemsidan ska kundservice kontaktas på mail@zancasonne.dk

- Om du betalar med presentkort vid en beställning som du därefter returnerar, kommer pengarna att återföras till ditt presentkort igen. 

- Presentkort kan inte inlösas mot kontanter i butiken. 

 

14 JULKLAPPAR

Online köp:

Du kan byta dina julklappar köpta hos ZancaSonne.se och få pengarna tillbaka till och med den 12 januari 2025, under förutsättning att det är noterat på din order att det är en julklapp.

Observera att retursedeln ska skickas med returen och att det är varans ursprungliga köpare och inte gåvomottagaren som får återbetalt pengarna om varorna returneras.

Det är också möjligt att returnera din online-beställning i vår fysiska butik, måndag-lördag. Om du önskar att få pengarna tillbaka istället för att byta ut varan mot något annat, kommer detta att bli ombesörjt inom 5 arbetsdagar, och inte direkt i butiken.

 

Köp i fysisk butik

Julklappar köpta i vår fysiska butik kan bytas till andra varor, färger eller storlekar till och med 12 januari 2025 under förutsättning att det är angivet på returetiketten. Det sker ingen återbetalning av pengarna, men det går att få ett tillgodokvitto istället.