Handelsvillkor

1. Allmän information

Zanca & Sonne ApS


Meterbuen 18A


2740 Skovlunde


TEL: +45 44 61 61 28


CVR: 28122349


E-post: mail@zancasonne.dk

 

2. Betalning

Vi tar emot onlinebetalningar med: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay Online, ViaBill, Visa Electron, Maestro, JCB, American Express, PayPal och ApplePay.

OBS: Vi accepterar inte PayPal för förbeställningar.

Betalning dras först när den fysiska varan skickas, om inte annat har avtalats eller framgår av din order.

Alla priser anges i DKK (för kunder i Danmark) och SEK (för kunder i Sverige) och inkluderar moms.

Vi använder en säker betalningsserver som krypterar all information via SSL-protokoll, så dina uppgifter inte kan läsas av obehöriga.

 

3. Leverans

Leveranstid: 1–5 arbetsdagar.
OBS: Vid lagersalg, rea mm. kan leveranstiden förlängas med upp till 5 extra arbetsdagar.

Förbeställningar: Skickas senast under den vecka som anges i produktbeskrivningen. Vi reserverar oss för eventuella förseningar.

Fraktalternativ och priser

Vi skickar med GLS:

  • GLS Pakkeshop: 39 SEK

Beställer du för över 599 SEK är leverans till paketombud gratis.

Du får alltid ett spårningsnummer så att du kan följa ditt paket.

Förbehåll: Vi reserverar oss för tryckfel, lagerfel och prisändringar.

 

4. Ångerrätt

Du har 14 dagars full returrätt på varor köpta online, om inte annat framgår av din order. Perioden räknas från dagen då ordern levererades.

För beställningar med förbeställningar gäller 14 dagars ångerrätt först när hela ordern är levererad. Det betyder att om du mottar en del av din order kan du vänta med att returnera tills du även har mottagit förbeställningsvaran.

Om du vill använda ångerrätten måste du skicka ett mail till mail@zancasonne.dk. Det räcker inte att vägra mottagande av varan. Vid utebliven eller nekad mottagning debiteras en avgift på 140 SEK.
Om du vill få din order skickad igen kostar det 140 SEK.

Varan får provas som i en fysisk butik men får inte tas i faktisk bruk. Begagnade varor kan inte returneras.

 

5. Retur

Du måste meddela oss att du vill ångra ditt köp senast 14 dagar efter att du mottagit varorna. Varorna måste vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att du meddelat ångringen.

Exempel:
Om du mottar din order den 1 juli startar ångerrätten då. Du måste senast meddela att du vill ångra köpet den 14 juli. Om du meddelar den 10 juli måste vi ha mottagit varan senast den 23 juli.

Du kan köpa en returetikett via oss för 125 SEK (GLS), vilket vi rekommenderar eftersom paketet då är försäkrat. När du beställer en etikett via oss säkerställer vi samtidigt att returen sker inom gällande returfrist.

Om du väljer att skicka retur på egen hand rekommenderar vi GLS eller PostNord. Var noga med att själv följa returfristen.

Returpaket måste alltid skickas direkt till vår adress. Vi hämtar inte på paketombud eller postkontor.
Följesedeln måste alltid bifogas.

Returadress:
Zanca & Sonne ApS
Meterbuen 18
DK-2740 Skovlunde

Du kan även returnera i vår fysiska butik. Om du vill ha pengarna tillbaka behandlas detta inom 5 arbetsdagar (inte direkt i butiken).

Vi behandlar returpaket så snabbt som möjligt efter mottagandet. Behandling tar normalt 1–5 arbetsdagar, men vid rea/lagersalg kan det ta upp till 5 extra dagar. Du får ett mail när returen är färdigbehandlad.

OBS: Vid reklamation, se punkt 8 (Reklamation).

 

6. Ombyte

Om du vill ha en annan storlek, färg eller vara måste du lägga en ny order och returnera den oönskade varan inom 14 dagar.

 

7. Varans skick vid retur

Varan ska vara som ny. Provas den mer än vad som är tillåtet i en fysisk butik betraktas den som använd och förlorar sitt värde. I så fall återbetalas inte köpesumman.

 

8. Reklamation

2 års reklamationsrätt enligt köplagen gäller.

Reklamationen gäller fel i material eller tillverkning, inte normalt slitage eller skador som uppstått på grund av felaktig användning.

Du måste reklamera inom rimlig tid efter att du upptäckt felet via mail eller telefon.
Vid godkänd reklamation ersätts dina fraktkostnader vid uppvisande av fraktsedel (upp till 50 SEK om du inte använder vår etikett).

Reparation som utförs utan vårt medgivande gör att reklamationsrätten upphör.
Om vi kommer överens om prisavdrag upphör fortsatt reklamationsrätt för samma fel.

 

9. Tvätt och skötsel

Vi rekommenderar att all klädsel tvättas före användning. Färgade textilier bör tvättas separat. Vi tar förbehåll för färgavflagning under och efter tvätt.

 

10. Återbetalning

Återbetalning sker alltid till samma betalningsmedel som användes vid köpet:

  • Kortbetalning: 1–3 arbetsdagar (upp till 30 dagar för Mastercard)

  • MobilePay: Kopplat kort

  • ViaBill / Klarna: På ditt konto/faktura

  • Presentkort: Återförs till presentkortet

 

11. Fysisk butik

Alla varor köpta i vår fysiska butik kan bytas till en annan vara inom 8 dagar efter köpet. Pengar återbetalas ej, men ett värdebevis kan utfärdas.

Vid ombyte eller reklamation måste giltigt kvitto uppvisas. Utan köpbevis förbehåller vi oss rätten att neka reklamation eller erbjuda alternativ lösning, t.ex. värdebevis.

Du kan även byta varor köpta online i den fysiska butiken – då gäller 14 dagars returrätt. Om du vill ha pengar tillbaka behandlas detta inom 5 dagar och inte direkt i butiken.

Vi lägger åt sidan kläder upp till 24 timmar under öppettiderna (läggs den åt sidan en fredag ska den hämtas senast måndag, läggs den åt sidan en onsdag ska den hämtas senast torsdag).

Öppettider: Måndag, tisdag, torsdag & fredag kl. 9–16, onsdag 9–18, lördag 10–14.

 

12. Erbjudanden och “Ja-tack”-erbjudanden

Vid erbjudanden och rea gäller alltid 14 dagars returrätt.

Erbjudanden gäller inte retroaktivt. Om du köper en vara som senare kommer på erbjudande kan du inte få varan till erbjudandepris. Du har dock alltid rätt att returnera en oanvänd vara och köpa den på nytt för att få rabatten.

Köp av varor på JA-TAK-erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter.

 

13. Förbeställningar

Observera att varor som är förbeställningar inte finns på lager vid köptillfället. Vid köp av en förbeställningsvara anger vi förväntad leveranstid på produktsidan. Leverans kan förväntas inom 1–5 arbetsdagar efter att vi mottagit varan på vårt lager. Du får e-post när varan skickas.

Om lagervaror beställs tillsammans med förbeställningsvaror skickas lagervarorna omedelbart.

Observera: Vi accepterar inte betalning med PayPal eller ViaBill vid köp av förbeställningsvaror.

 

14. Presentkort

Kan inte kombineras med rabatter.
Kan användas flera gånger tills saldot är slut.
Presentkort köpta i butik kan endast användas i butik (kontakta kundservice för konvertering).
Har du betalat med presentkort för en order du returnerat, återförs pengarna till presentkortet.
Kan inte lösas in kontant.

 

15. Julklappar & gåvor

Webshop: Julklappar kan returneras fram till 12 januari 2026 (måste markeras som julklapp). Återbetalning sker till ursprunglig köpare.
Butik: Julklappar kan bytas mot annan vara eller värdebevis fram till 12 januari 2026 vid uppvisande av kvitto. Ingen återbetalning.
Gåvor köpta online: Om gåvan ges efter 14 dagars ångerrätt måste du kontakta kundservice för att göra en överenskommelse om förlängd returfrist.

 

16. Personuppgifter & cookies

Vi behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR och svensk lag. Uppgifter används endast för orderhantering och delas inte med tredje part, förutom där det är nödvändigt (t.ex. fraktföretag).